Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.05.2018 16:59 - НА ПОПРАВИТЕЛНО ПЪТУВАНЕ, ПЪРВОТО МИ ЗА ТАЗИ ГОДИНА
Автор: planinitenabulgaria Категория: Туризъм   
Прочетен: 1792 Коментари: 2 Гласове:
7

Последна промяна: 15.05.2018 17:04

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 

НА ПОПРАВИТЕЛНО ПЪТУВАНЕ, ПЪРВОТО МИ ЗА ТАЗИ ГОДИНА

 

   Миналата година на 25. 09. тръгнах на голямо пътуване по Източни Родопи, но то завърши на километър 77-и на магистрала Тракия. Мутра с много висока скорост удари колата ми от задната страна, тя се завъртя, ударих се след това в двете мантинели. Беше ужасно, особено звукът от удара, който няколко пъти чувах после в съня си. Благодаря на Господа, че останах жив. Времето на катастрофата съвпадна с пенсионирането на жена ми и с десетте заплати при пенсионрането й си купихме нов автомобил Пежо 307 СВ. Много е хубава колата, голяма е и изразходва малко гориво, защото е с дизелов мотор. Но още се притеснявам да я карам, защото не знам до колко е сигурна. Аз си правя лагери на места, където ако тя откаже да запали просто трябва да я оставя там.

    Бях тръгнал тогаава за три региона на Родопите, за мнозина мъртви понятия с едно изключение, Светилището на Орфей, което е в един от тези три региона. Утре отново поемам натам.

    Първият регион е нещо изключително като гъстота на тракийските светилища в него. Той обхваща северната част на изключително красивия Стръмни рид, една от подопските ми любови и наподобява на триъгълник със страни брега на яз. Студен кладенец, река Върбица и река Крумовица. Центърът на този триъгълник е една рекичка, извираща от вр. Звездел, на който има останки от византийска крепост, наричана от турците Асара. Диалект на хисар, което означава крепост. В този регион освен светилището на Орфей има още доста, ще посоча две - феноменът Харманкая и долината на  Карпуздере. Тук се намира и резервата Вълчи дол, едно доста висока част на невисоките тук Родопи.

   Друг феномен тук са римските пътища, един от които е широк 4 м. До с. Биволяне има ново медресе, построено с камъните от разрушените /от хилядите години/ тракийски светилища и сгради. Давам за пример за ползване на камъните от светилищата за строеж на с. Татул. Нека някой се вгледа в камъните на сградите, в коритата на чешмите. Същото е и със строежа на медресето в Биволяне. С турците веднага се сприятелявам и те ме пуснаха в гробницата на медресето, намираща се в старата сграда. Леко злоупотребих с доверието им, защото направих уникални снимки с мумите на светците им. Характерно за този регион е, че почвата, скалите, всичко е червено.Освен Харманът и кладенците над него, на Харманкая има и една пещера, наподобяваща 1005 вулва каквато е Утробата над с. Илинянци, но тази не е довършена. Тя е и доста по-малка. Такива пещери тип вулви траките са правили на Пармаклъкая, на Красен и другаде. Само тази част на жената ли са почитали траките, та вдъхновени от нея са стъргали години с кремъците си пещери, които да я наподобяват или пък целите жени, не ми е ясно. Може би само свръхинтелигентикът на България, генераЛ радеВ знае точно каква е работАта, ама не идва с мен…

    Вторият регион, който ще посетя е резерватът Гюмюрджински карлък, наричан още Гюмюрджински снежник, а сега Вейката. Неговата природна красота е неописуема, а изгледът от него към България и Гърция е невероятен. Вижда се и Гюмюрджинското езеро. Там ще са ми необходими поне три дни. За жалост иманяри разрушиха три римски моста в района на Чакаларово и един в района на Дрангово, за да търсят в тях злато. С приматлъка си те направиха страната ни по-бедна от към културните останки от обитавалите някога земите ни. Когато видя да виси над р. Дранговска половината от моста, който бях ползвал, доплака ми се. Хора без ценноостна система, боклуци, като прициизирам тази дума: Пълви боклуци, субпродукт на простащината, която се култивира от управляващите, за да създадат новия ообщесвен строй, популизма, метастаза на комунизма.

   Третият регион ще бъде Русалско, защото от него имам емоционални спомени. Да се посети районът на Бездювен с крепостта над него Патмос, да се поразходи човек по този голям рид, отклоняващ се от вр. Чилякая е върховно преживяване. На върха, от едната страна - скални игли, долу река Боровица, навсякъде кулови ниши, напред яз. Кърджали, в другата посока тракийските култови ниши в резервата Женда. Този рид бе гъсто населен преди 1989 г. Турците не препогребвт в един гроб и поради това да има дори еддн къща някъде, гробището в гората е много голямо. Те подържат гората, оградата на гробището и никога на гробището /мезара/ не говорят и не дават да се говори. Тук дивотията е такава, че бригадите с чуковете по време на изверването не са идвали и не са потрошли гробните паметници на хората. Днес регионът е изцяло пуст, в него не живее нито едно семейство. Местните първенци тук са решили хората да емигрират в Турция. Регионът сега изглужда като ударен от хиперракета на Путин „Кинжал”. Не, че е ударен от най-съвършената ракета на света, но политиката на идиотите спрямо региона, замислили изверването, доведе до същия ефект – като да е бил атакуван с ракети на Путин, защото разрушенията са като тези в Сирия днес. Хората ги няма, каменните къщи, наподобяващи крепости вече са разрушени, в тях има прилепи, змии, зимуват мечки в оборите в полуподземни етаж, там раждат и малките си. Пиша това, защото ако доближиш някоя каменна къща, не знаеш кой е новиият й собственик.

   Ще посетя и родното село на Наим Сюлейманоглу, наричан Джобният Херкулес, село Птичар. То е до р. Върбица, до него няма хубав път, ще отида пеша. Наим бе един от най-великите стортисти на България. Ще се опитам да осъществя контакт с майка му, роднините му. Разбрах, че баща му е починал.

    След многообройните беди, които ме сполетяха, за съжаление всичките с щастлив край, реших да изчистя оброците по Светата планина от подраст, дървета и бодливи храсти, които ги скриват от погледа на хората. Напреднах много, но разширих плана – един комплект трион плюс лозарска ножица ще бъде постоянно в раницата ми ако пътувам и по Малата планина и по Западните покрайнини чак до Пирот. Имам и идея за едно гробище-шедьовър по отношение на каменорезбените кръстове и ще опитам да я лансирам, защото с мен трябва да дойдат поне 16 дущи. Въвеждам таг, махала Редска.

   Ще поместя наколко снимки на оброци, които прочистих от храсти и подраст.

   Имам голяма тъга обаче, че в България върви процес на опростачване, видно и от това, към което блогърите имат иинтерес. Някога след 1989 г. колкото повече някой мязаше на изрод, толкова повече го уважаваха. Сега е още по-зле, давам пример с бившия депутат Язов, който удари в спор за паркомясто възрастна жена. Щом такъв примат /б. м. пазарен субпродукт, боклук/  е бил избран да дава акъли какви закони да се приемат, жалко за тези, дето са го избрали. Те са били излъгани от мафията или избралите го са като него. Вместо да се извини поне на страта жена, той търси уйдурмата - главният прокурор на Пловдив бил родниина на бабата, която той не бил ударил в тила, някое лошо детенце вероятно е сторило това. Кога я удари, кога отрече, кога проучи последствията от този казус за себе си ненормалника. Щом тези неща са нормални за стоящите начело на държавата, защо да е ненормално един циганин, пътуващ без билет в тролея да наръга с нож някой си, направил му забележка че яде семки и разхвърля люспите. Или пък някой поет, пияндура на квадрат, да замени таланта си с орит да стане платен трол, за да пие още повече.

    Аз, който се мисля за свестен, понякога ми вменяват качеството планински идиот, но и други. Два агентпровокатора със задача в блога явно ги дразня. Те са в блога не с цел, която те са си поставили, а със задача. Ще приложа линк с коментар по мой адрес. Не съм обиден от делата на тези – повтарям, агентпровокатори със задача в блога ни на йота - защото те друго не могат. Те се свидетелство до какво ниво разработчиците им са моглии да ги докарат, съобразявайки се с даденостите им, боклуци, които могат да бъдат накомунизирани, опростачени и включени в непочтени дела.  Естествено е за тях аз да сам един кръгъл планински идиот, занимаващ с анални злоупотреби. Но и тук грещат двата опрастачени агентпровокатори, защото аз съм специалист по аналните измами, а не злоупотреби, което е сектор, по-труден от тези на айти специалистите…

     Пътуванто ми послужи за повод да си прегледаме цялото домакинствно по отношение на дрехите и колата тръгва доволно пълна с 18 торби с дрехи, напълно годни да бъдат ползвани. Ще разтоваря колата при мой приятел магазинер със склад към магазина на Паничково, където става пазар и идват много хора. Комуто желае да ги подарява. Хората по този край са най-бедните в страната, живеят най-тежкия живот в полупустинята Източни Родопи, нека им помогна с каквото мога. Затова хората ми оказват внимание, не ми вменяват анални злоупотреби, измами и др. подобни. Където и да отида, къщите са отворени за мен. Натам пътувам винаги пълен, но и се връщам пълен – с камъни от реките, имащи форми на хляб, на питка, на круша, на сърце. С част от тях направих рмския път на вилата ни, а остналите са от другите български планини.

    В последно време не пиша много-много в блога, защото поради дейността на троловете в него и на агент-провокаторите, него го заплашва опростачване. Това е някакъв всеобщ процес, давам пример с Италия, която ще бъде управлявана от популисти и нацоналисти, най-опростачените от всички възможни. Като се върна обаче, а после ще има още едно пътуване, ще поместя снимки от разходката. А непубликуваните – те така и чакат, чакат, хиляди са, може пък и да им дойде времето. Ако имам още достатъчно дни да изпълня и тази си цел…

 

   Помествам едно стихотворение на Ведрин, препоръчително за приматът язоВ:

 

Обратно към блога | Предишен постинг | Следващ постинг

26.06.2013 01:37 - В ТЕБЕ ОСТАНАЛ СЪМ ЖИВ!

Автор: vedroley Категория: Изкуство   image
Прочетен: 132 Коментари: 0 Гласове:

2




Дай ми Господи някак да сляза
до дълбокото в страшния ад.
И да видя за кой Си запазил
оня ужас в катрана нагрят.

Днес си мислят, че просто Те няма.
Грабят страшно. “След нас и потоп”.
И се люшкат в зловеща измама
цар и бирник, министър и поп.

Съвестта си, така неудобна
злият бързо превръща в парцал.
И не мисли за участ задгробна,
а затуй колко малко е крал.

Свят широк. И парите – съблазън.
Който граби – намира си рай.
Няма, Боже, от Тебе боязън.
Няма “взимай”, но всичко е “дай”.

Десет лева са точна причина
да ударят старица с тръба.
И когато пребита почине -
плюят в пазвите. Било съдба.

Милионът за алчни – нищожен.
Гледат все с ненаситни очи.
Някой имал и повече можел -
друг по пътя му бясно търчи.

Като огънят, който не спира,
и догде е възможно – гори,
тъй грабителят всичко прибира
и измерва живота в пари.

Злият с дявола днес се прегръща
и печели в кръвнишкия път.
А забравя, че всичко се връща,
и цената се плаща отвъд.

Но дори да не сляза във ада,
за да видя мръсници в катран -
пак ще знам, че заслужено страдат
за живота си, в грях изживян.

Нямам, Боже, сълзица в окото
за проклетите черни души.
Те са били тризъбец на Злото,
с бяс наточен, готов да руши.

Не! Не искам да виждам геена!
Тя не ми е пред Теб ориста!
Капка кръв само дай ми свещена -
да се видя изкупен в Христа.

И дори сто морета от мъка
да изпия с дъха си горчив -
щом избегнал съм черния пъкъл -
значи в Тебе останал съм жив.

Ведролей

  Стихотворението на Ведрин е характерно за него, той пише послания в стихове. Защото е Човек.

 

   А сега нещо, писано то нечовек, а от същество без ценностна система. Всичко, което е нормално го дразни, за него незнаието е сила, агресията –  истиината. Ако бе държавник, щеше да има девиз: ракети вместо масло. Ето какъв съм аз за него:

 "Планински идиот, ти наистина си клиничен случай. Аз лично не съм срещал по-лигав плужек от теб. Вероятно е в резултат на постоянните ти анални злоупотреби. Джендъросал си си здраво. Винаги си бил гнусна твар, на напоследък надминаваш и себе си.

 

    Друг един като него, отново нетов атентпровокатор пък ми вменява качеството нещастна мърша.

 

    Да ме ядосат тези "хора", да ме обидят – твърдо не! Има обаче една поговорка за такива като тях: Фани единио, удари другио!

 

     А сега няколко снимка на разчистени от мен оброци по Светата планина, само една малка частица от делого, което извършвам сега поради благодарност, че се оказах здрав:

 

image   
                    На горната снимка оброкът неразчистен от подраст.

 image



image

                   На долната снимка оброкът е прочостен от подраст.

image



image

                   Докато прочиствам оброците имам наблюдаващи.

image



image

                       Непрочистен и прочистен от подраст оброк.

image



image

За да бъде забелязан оброкът от преминващи тук, те трябва да са интелигентици на нивото на генераЛ радеВ. За да бъде забелязан оброкът и от такив с по-висък интелект оот неговия, аз го прочистих.

image



image



image

Завършвам с две снимки от Светата планина. Според мен ту.к са се подвизавали траките, основане за това ми дава римския път между тези скали. Дейността на едните и другите макар и в различно време е тясно свързана.

image


  Светата планина е много популярна, но ако се намери някой, който да не я познава, мисля, че този постинг ще да е полезен за него...





Гласувай:
7



1. vesever - Успешно пътуване, Коста!Ще ...
15.05.2018 17:40
Успешно пътуване, Коста!
Ще чакаме снимки!
Харесаха ми и наблюдателите ти, освен оброците.
Аз на живо не съм виждала такива оброчни камъни и би ми било много вълнуващо да видя.
За опростачването на блога, прав си, за съжаление блогът вече не е това, което беше в началото. Тогава имаше много смислени хора, творци, добронамерени и светли души. Сега го напъплиха злобни човечета, които се чудят къде да си изливат злобата, за да не ги изяде отвътре.
Но според мен единственото, което можем да направим, е да търсим доброто общуване с приятели и да даваме всичко добро, което носим в себе си и всичко красиво и стойностно, до което се докосваме.
Както и ти правиш в блога си, показвайки всички красоти на България, които малцина са имали щастието да видят.
Дай Боже още много такива пътувания по свети места и още много красоти да ни покажеш, в блога, пък и на живо :)
Поздрави!
цитирай
2. planinitenabulgaria - Тази вечер почетохме паметта на убитите босилеградски българи
15.05.2018 22:13
vesever написа:
Успешно пътуване, Коста!
Ще чакаме снимки!
Харесаха ми и наблюдателите ти, освен оброците.
Аз на живо не съм виждала такива оброчни камъни и би ми било много вълнуващо да видя.
За опростачването на блога, прав си, за съжаление блогът вече не е това, което беше в началото. Тогава имаше много смислени хора, творци, добронамерени и светли души. Сега го напъплиха злобни човечета, които се чудят къде да си изливат злобата, за да не ги изяде отвътре.
Но според мен единственото, което можем да направим, е да търсим доброто общуване с приятели и да даваме всичко добро, което носим в себе си и всичко красиво и стойностно, до което се докосваме.
Както и ти правиш в блога си, показвайки всички красоти на България, които малцина са имали щастието да видят.
Дай Боже още много такива пътувания по свети места и още много красоти да ни покажеш, в блога, пък и на живо :)
Поздрави!


от сръбските паравоенни престъпници през 1917 г. Хората са били застреляни по къщите, оборите с животните в тях и къщите запалени, който е избягал се е спасил. Приятен повод бе, че се запознах със свещеник от църквичката пред НДК, където е побит кръста, откраднат ог гроба на бай Цветан от грибището в с. Гинци. Ще ме викат в Семинарията, защото по линията на блога ми този въпрос е на дневен ред - кръстът трябва да се върне на мястото си, като преди това се изработи друг. Ще ме канят и в телевизия СКАТ, където вече бях няколко пъти при обсъждане на различни теми за Западните покрайнини.
Благодаря за коментара!

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: planinitenabulgaria
Категория: Туризъм
Прочетен: 12181614
Постинги: 4544
Коментари: 10754
Гласове: 18319
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031